Tuesday 12 July 2011

K.A.W.A.N

Blog ni baru lagi,so aku cuba menambah entri baru agar aku rase terkesima melihat blog aku sendiri.Sedang aku melayan lagu omputih,Tetibe dtg idea yang meluap-luap untuk aku menulis bile dah bosan..so,aku nak cerita pasal KAWAN..

Kawan oh kawan,
Dulu kau kawan,tapi kenapa skg jadi lawan?
Perangai baik depan-depan,
Belakang-belakang mulut macam setan

Kawan oh kawan,
Time berkawan janji buat baik sampai pakai kain kapan,
Tapi tak sempat 12 bulan,
Pijak aku macam papan tepi jalan.

Kawan oh kawan,
Nak masam muke pusing-pusing jumpe kat kedai makan,
Duduk jauh-jauh biar nampak putus persaudaraan,
Mau tak hangin satu badan.

Kawan oh kawan,
Mujur aku ramai kawan,
Kawan yang betul-betul boleh jadi KAWAN
Tak macam kau,ikut hati aku letak dalam laci bagi simpan.

Kawan oh kawan,
Aku pun hamba tuhan,
Sekali dua boleh sabar,
Kene sepuluh kali,mau aku tak meroyan?

Kawan oh kawan,
Hati kawan jangan jadikan taruhan,
Jumpe partner lain ko pandang kawan cam lipan,
Xpelah..mungkin nanti kau dapat balasan.

Kawan oh kawan,
Tgk mcm gambar di bawah yang aku sisipankan,
Semua senyum, langsung xde muka hairan,
Sebab ape x hairan?sebab kami x mengumpat kawan dalam jamban.
















Kawan oh kawan,
Pergi tempat baru aku jumpa ramai kenalan,
Walau gambar bawah ni ade yang dah x jmpe zaman-berzaman,
Tapi dalam hati korang semua aku simpan.

















Kawan oh kawan,
Aku tulis bukan nak tembak mane-mane insan,
Cume menyebut ape yg rase x berkenan,
Sebagai tanda ingatan,
Bukan ape kawan,
Mati tu x bagi amaran,
Nanti mati kot xde yang  dtg sebagai tanda ehsan,
Jangan nanti jadi hantu,lepak tepi longkang sembang pasal penyesalan
Kesian,kesian....

Tulisan seorang kawan bile bosan.......

No comments:

Post a Comment